Falafele

WP_20170423_002

Dla wegetarian, wegan i dla wszystkich pozostałych :). Falafele przygotowuje się z ciecierzycy zwanej cieciorką, grochem włoskim. Warto przy tej okazji przypomnieć, że ciecierzyca to bardzo dobre źródło między innymi białka, kwasu foliowego, witamin z grupy B, związków mineralnych (molibden, mangan, żelazo, fosfor, miedź, wapń, potas, cynk, selen).

Składniki:

  • sucha ciecierzyca (moczona przez noc)  400g
  • cebula 1 szt
  • czosnek 3 ząbki
  • posiekana natka pietruszki 2 łyżki
  • kmin rzymski 1 łyżeczka
  • ziarna kolendry  1/2 łyżeczki
  • mielony cynamon 1/2 łyżeczki
  • chili  1/2 łyżeczki
  • soda oczyszczona  1/2 łyżeczki
  • sól kamienna 1 łyżeczka (płaska)
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Do naczynia wkładamy odcedzoną, opłukaną ciecierzycę, cebulę, czosnek, przyprawy w ziarnach i to wszystko należy zmielić. Do masy dodajemy natkę pietruszki, resztę przypraw, dodajemy odrobinę wody 1-2 łyżki. Naczynie przykrywamy i odstawiamy masę na około godzinę. Po tym czasie rozgrzewamy tłuszcz na patelni – z masy formujemy lekko spłaszczone kulki – formując je staramy się dokładnie ścisnąć masę (co jest bardzo ważne, w innym przypadku mogą rozpadać się podczas smażenia). Smażymy z każdej strony, osączamy z tłuszczu, można  podać z sałatkami, dowolnym sosem na bazie jogurtu naturalnego.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>