Budyń jaglany w dyniowej odsłonie

WP_20151216_13_43_29_Pro

Zaletą tego budyniu jest przede wszystkim jego prostota. Główny składnik to  kasza jaglana, która ma cenne walory odżywcze i dietetyczne. Warto przypomnieć, że ma działanie przeciwgrzybicze, jest lekkostrawna i wzmacnia pracę śledziony, trzustki, żołądka a także nerek. Działa wzmacniające na nasz organizm, jest zasadotwórcza, wspomaga trawienie. Budyń ten można dowolnie modyfikować według własnego gustu, zachcianek. Jest słodki, sycący, idealnie może sprawdzić się na śniadanie lub podwieczorek. Inną zaletą jest także to,  że możemy do jego zrobienia użyć ulubionych owoców, albo takich które akurat są w domu. Ja użyłem pomarańczy, dojrzałego banan i soku z limonki bo to akurat miałem. Do jego podania wykorzystałem malutką dynię, którą wcześniej zapiekłem i posłużyła ona jako jadalna miseczka.

 Składniki (budyniu wystarczyło mi na dwie porcje)

  • mała dynia
  • kasza jaglana – 60g (suchej)
  • pomarańcza – 1szt.
  • dojrzały banan – 1szt.
  • miód – 2 łyżki
  • sok z limonki – 1 łyżka
  • cynamon
  • orzechy
  • kokosowa bita śmietana

 Przygotowania

Dynię umyć, odciąć górę i wydrążyć. Następnie środek oprószyć cynamonem i piec
w piekarniku w temperaturze 180o C przez 30 minut. Kaszę jaglaną uprażyć, opłukać, a następnie ugotować. Ugotowaną kaszę zblędować z pomarańczą, bananem, sokiem z limonki i miodem. Do upieczonej miseczki nałożyć budyń, dodać troszeczkę kokosowej bitej śmietany, ozdobić orzechami i dżemem własnej roboty z czarnej porzeczki. Całość można jeszcze podgrzać w piekarniku.

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>